Odchudzanie

Moda na szczupłą sylwetkę, jak nie oszaleć?

plaski brzuch

Obrazy szczupłych modelek i atrakcyjnie wyglądających aktorek mogą wpędzać wiele kobiet w kompleksy. Zwłaszcza wtedy, gdy wkładasz ogromny wysiłek w utrzymanie smukłej figury, a efekty nie są dla Ciebie zadowalające. Jak nie oszaleć na punkcie wyglądu swojego ciała? Podpowiemy Ci, co robić.

Poznaj swój typ budowy ciała

Osiągnięcie szczupłej sylwetki i płaskiego brzucha, który z dumą będzie można eksponować latem, często stanowi nie lada wyzwanie. Szybki tryb życia, nieregularne spożywanie posiłków oraz niezwracanie uwagi na jakość dostarczanego organizmowi jedzenia znacznie utrudniają zbudowanie, a później utrzymanie upragnionej szczupłej figury.

Niektórym osobom zachowanie odpowiedniej wagi ciała nie sprawia trudności, natomiast inne kobiety muszą nieustannie dbać o to, jakich składników dostarczają swojemu organizmowi w spożywanych posiłkach. Dlaczego posiadanie szczupłej wysportowanej sylwetki często wydaje się wręcz nieosiągalne? Sporą rolę odgrywa tu budowy ciała, która odpowiada za jego wygląd i predyspozycje do odkładania się tkanki tłuszczowej. Wyróżnia się trzy typy sylwetek:

  • Ektomorficzna — osoba o tej budowie ciała posiada bardzo szczupłą sylwetkę i długie kończyny. Zazwyczaj nie ma też tendencji do tycia, ponieważ ze względu na dobrą przemianę materii tkanka tłuszczowa nie odkłada się w jej organizmie. Jednak kobiecie o takiej budowie sylwetki zazwyczaj znacznie trudniej zbudować masę mięśniową.
  • Mezomorficzna — osoba o mezomorficznej budowie ciała charakteryzuje się naturalnie rozbudowanymi górnymi partiami sylwetki i wąską talią. To najbardziej atletyczny typ budowy ciała, który również nie ma dużych predyspozycji do odkładania się tkanki tłuszczowej. Mezomorficzne kobiety zwykle posiadają szczupłą umięśnioną sylwetkę.
  • Endomorficzna — osoba posiadająca ten typ budowy ciała zazwyczaj ma najwięcej problemów z utrzymaniem prawidłowej masy ciała. Charakteryzuje się dosyć wolnym metabolizmem, przez co tkanka tłuszczowa szybko odkłada się w jej organizmie. Kobieta z endomorficzną budową ciała zwykle posiada krągłe kształty, więc osiągnięcie i utrzymanie przez nią szczupłej sylwetki wiąże się z dużą dyscypliną odżywiania.

Pamiętaj o zdrowym odżywianiu

Wiele kobiet boryka się z dużym brzuchem przy szczupłej sylwetce i zastanawia się, jak pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej. Rozwiązaniem może okazać się wprowadzenie zdrowej diety, która dostarczy organizmowi składników niezbędnych do jego prawidłowego funkcjonowania i pomoże pozbyć się toksyn. Zadbaj o regularne spożywanie posiłków i dostosowanie diety swojego typu sylwetki.

Zachowaj zdrowy rozsądek

Moda na szczupłą sylwetkę sprawia, że kobiety odczuwają silną presję, aby nieustanie dbać o formę. Może to prowadzić do depresji lub innych poważnych chorób, gdy nie udaje się osiągnąć oczekiwanych efektów lub na rezultaty diety i ćwiczeń trzeba długo czekać.

Obecny w mediach kult ciała nie pomaga polepszyć samopoczucia. Należy pamiętać, że zazwyczaj celebrytom w utrzymaniu szczupłej figury pomagają specjaliści od żywienia i prywatni trenerzy. Ich życie również nie jest tak proste, jakby się wydawało, ponieważ pozostają oni pod nieustanną obserwacją i krytyką ze strony społeczeństwa.

Dobrze jest się pochwalić szczupłą sylwetką, trzeba jednak wziąć pod uwagę predyspozycje własnego ciała i mieć na względzie kwestie zdrowotne. Nie należy zapominać o zbilansowanej diecie, która wpłynie na lepsze samopoczucie i utratę zbędnych kilogramów.

Podziel się:

1 comment

  1. Ana 5 stycznia, 2023 at 12:27 Odpowiedz

    Fajny artykuł, powinniśmy więcej mówić o tym, że nie ma co się fiksować na punkcie sylwetki, powinniśmy dążyć do zdrowej dla nas wagi, a nie do wyglądu Kate Moss….

Zostaw komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *