Trenująca kobieta

Co ćwiczyć aby schudnąć? Popularne i skuteczne ćwiczenia, które wspomagają odchudzanie

Bycie aktywnym fizycznie w ostatnich latach zrobiło się niezwykle modne. Już nie tylko sportowcy przeznaczają kilka godzin tygodniowa, a czasem nawet dziennie na treningi. Wiele osób walczy w ten sposób z nadwagą, jednak nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że ćwiczenia jakie wykonujemy powinny być odpowiednio dobrane. Jakie ćwiczenia skutecznie wspomogą odchudzanie?

Czy konieczny jest karnet na siłownię?

Chodzenie na siłownię bardzo silnie kojarzy nam się ze zdrowym sposobem życia, odchudzaniem i dbaniem o formę. Jednak jeśli nie chcemy wydawać pieniędzy na karnety, które często nie są zbyt tanie, to równie dobrze możemy ćwiczyć na świeżym powietrzu oraz w domu. Oczywiście na siłowni mamy do dyspozycji więcej przyrządów, możemy zapytać o radę trenera lub brać udział w zajęciach grupowych, jednak nie wszystkim to odpowiada i wybierają samodzielne treningi. Każda z tych opcji jest dobra, pod warunkiem, że ćwiczymy regularnie.

Nie tylko brzuszki!

W naszej świadomości dość mocno utwierdziło się przekonanie, że aby pozbyć się zbędnych centymetrów w pasie, należy robić brzuszki, jak najwięcej brzuszków. Oczywiście te ćwiczenia mają sens, ale wyłącznie wtedy, gdy chcemy zadbać o odpowiednią rzeźbę mięśni brzucha, a nie w sytuacji, gdy chcemy pozbyć się okrywającej ich warstwy tłuszczu. Aby pobudzić organizm do spalania tkanki tłuszczowej, musimy zaangażować całe ciało. Najlepsze są więc treningi obwodowe, zajęcia typu Full body Workout oraz ćwiczenia aerobowe.

podobny temat:  Odchudzanie - jak zacząć aby odnieść sukces?

Planki

Fat burning, czyli chudnij i baw się jednocześnie

Do najpopularniejszych, a przy tym bardzo skutecznych ćwiczeń należą ćwiczenia aerobowe oraz taneczne. Zwłaszcza te drugie są wyjątkowo chętnie wybierane przez kobiety, które dbają o swoją sylwetkę, gdyż nie tylko pomagają spalić tłuszcz, wzmocnić mięśnie brzucha, ud i pośladków, ale są wyjątkowo przyjemnym sposobem aktywnego spędzania czasu. Bardzo dobrym wyborem są również zajęcia typu „step” oraz trening obwodowy, który polega na wykonaniu zestawu od 6 do 10 ćwiczeń siłowych. Każde ćwiczenie powtarzamy określoną ilość razy, a pomiędzy każdym kolejnym ćwiczeniem robimy krótką przerwę.

Ćwiczenia na świeżym powietrzu

Wiele osób rezygnuje z zajęć na siłowni na rzecz ćwiczeń na świeżym powietrzu, zwłaszcza w okresie letnim, kiedy pogoda zachęca do opuszczenia czterech ścian mieszkania. Bardzo popularne i zalecane są takie ćwiczenia, jak jogging, nordic walking czy jazda na rowerze. Warto przy tym pamiętać, że najlepsze efekty daje trening interwałowy, czyli opierający się na zmiennym tempie.

Jeśli więc wybieramy bieganie, jako naszą ulubioną aktywność fizyczną, która ma pomóc nam spalić nadmiar tkanki tłuszczowej, warto rozpocząć trening od rozgrzewki poprzedzającej właściwy bieg, po którym wykonujemy ćwiczenia rozciągające. Bieg interwałowy polega na przeplataniu biegu szybkiego (75-90 % naszego tętna maksymalnego) i wolnego (60-75 % tętna). Nie powinien on trwać dłużej niż 25 minut. Całość treningu powinna zmieścić się w 40 minutach i być powtarzana maksymalnie trzy razy w tygodniu z 48-godzinnymi przerwami.

podobny temat:  Skuteczne diety na wiosnę - 5 diet