Kobieta wykonująca ćwiczenia

Jak wyszczuplić uda?

Masywne uda są powodem kompleksów wielu kobiet. Wyszczuplenie konkretnej partii ciała jest jednak nie lada wyzwaniem, ale są na to sposoby. W naszym artykule znajdziesz rady jakie ćwiczenia wykonywać oraz jaką stosować dietę, aby pozbyć się nadmiaru tłuszczu z tej części nóg.

Dlaczego tłuszcz odkłada się na udach?

To pytanie zadaje sobie pewnie nie jedna posiadaczka krągłości, które szczególnie widoczne są w rejonie dolnych partii ciała. Niestety za asymetrię związaną z nierównomiernym odkładaniem się tłuszczu w dużej mierze odpowiedzialne są geny oraz hormony, z którymi ciężko walczyć. Czasem jednak powodem są czynniki zewnętrze, na które już mamy realny wpływ. Wiele kobiet przyjmujących nieodpowiednio dobrane środki antykoncepcyjne zauważa znaczny wzrost tkanki tłuszczowej, zlokalizowany bardzo często właśnie na udach, biodrach i pośladkach. Powodem może być również nieodpowiednia dieta.

Ćwiczenia wyszczuplające uda

Jest wiele ćwiczeń, które możemy wykonywać po to, by wysmuklić uda. Są to ćwiczenia stosunkowo proste do wykonania.

  1. Przysiady.
  2. Rodzajów przysiadów jest całkiem sporo, można wykonywać półprzysiady, pełne przysiady lub przysiady z unoszeniem kolan. Pozycją wyjściową każdego z tych ćwiczeń jest stanie w lekkim rozkroku (stopy powinny znajdować się w linii prostej z ramionami), następnie robimy przysiad opuszczając biodra do poziomu kolan lub jak najniżej, aż do stóp. Należy przy tym pamiętać o zachowaniu wyprostowanego kręgosłupa, a kolana nie powinny wychodzi dalej niż za palce stóp. Wykonując przysiady z unoszeniem kolan, po każdym przysiadzie podnosimy na zmianę kolana w kierunku brzucha.

  3. Wypady w tył lub w przód.
  4. Pozycją wyjściową znowu jest stanie w lekkim rozkroku, następnie odrywamy jedną stopę od ziemi i robimy wykrok tak, by udo i łydka tworzyły kąt prosty. Kolano przedniej nogi powinno znajdować się nad jej kostką. Powtarzamy ćwiczenia zmieniając na przemiennie nogi.

  5. Ćwiczenia w klęku.
  6. Przyjmujemy pozycję klęku podpartego i opieramy się na rękach zgiętych w łokciach, a nogi na przemian podnosimy do góry. Stopa powinna być ustawiona podeszwą w górę. Innym wariantem tego ćwiczenia jest podpieranie się na wyprostowanych w łokciach rękach i unoszenie zgiętej w kolanie nogi do boku.

    To tylko kilka przykładowych ćwiczeń, jakie można wykonać w domu. Warto również wybrać się na zajęcia fitness organizowane na siłowniach, aby poznać więcej ciekawych ćwiczeń. Dobrym pomysłem jest też bieganie lub inne treningi ogólnorozwojowe, które pomogą nam zniwelować dysproporcje sylwetki poprzez rozbudowanie “mniejszych” partii ciała i wyszczuplenie tych szczególnie otłuszczonych.

Kobieta ćwicząca na macie

Jak dobrać właściwą dietę?

Niestety nie ma produktów, które powodowałyby szybsze spalanie tkanki tłuszczowej z konkretnej części ciała, dlatego stosując dietę musimy przygotować na to, że będziemy chudnąć na całym ciele, jednak różnica będzie najbardziej zauważalna w miejscach najmocniej otłuszczonych. Dobrym wyborem jest dieta redukcyjna, która pozwoli nam w odpowiednim tempie zrzucać nadprogramowe kilogramy.