dziewczyna ze szklanką koktajlu

Odchudzanie – jak zacząć aby odnieść sukces?

Każdy, kto kiedykolwiek próbował zrzucić nawet kilka kilogramów wie, że nie jest to łatwy proces i wymaga sporej determinacji i cierpliwości. Niezależnie od tego, jaki jest nasz cel, czy walczymy z poważną otyłością, czy chcemy zrzucić mały nadmiar, żeby czuć się bardziej komfortowa leżąc na plaży w stroju kąpielowym, musimy odpowiednio przygotować się do odchudzania. Jak?

Jak przygotować się do odchudzania

Aby nasz plan nie legł w gruzach już na samy początku, musimy zacząć od realnej oceny sytuacji. Chodzi o to, aby określić ile kilogramów chcemy zrzucić, w jakim czasie i jakie środki mamy zamiar na to przeznaczyć. Mamy tu na myśli zakup karnetu na siłownię, basen lub też zakup rowerka stacjonarnego bądź innych przyrządów do ćwiczeń. Gdy już określimy jaki jest nasz cel, warto pamiętać, że aby do niego dobrnąć będziemy potrzebowali motywacji i wsparcia bliskich osób. Warto też podzielić cały proces na mniejsze kroki, dzięki którym łatwiej będzie zauważać postępy, a tym samych nie ulegać zniechęceniu i chwilowym słabością.

podobny temat:  Jak ułożyć dietę redukcyjną, na czym polega dieta redukcyjna?

Metoda małych kroków

Tak samo jak lepiej nie oczekiwać zbyt szybko spektakularnych efektów, tak nie warto narzucać sobie od razu zbyt drastycznych zmian. Duża ilość zakazów, jakie wprowadzimy może sprawić, że stres z tym związany będzie dla nas za wielkim obciążeniem. Niektóre zmiany warto zatem wprowadzać stopniowo, np. jeśli chodzi o ograniczenie cukru, można zacząć od rezygnacji ze słodyczy czy ciast, zastępując je owocami, a następnie ograniczać słodzone napoje. W ten sposób będziemy również wyrabiać sobie zdrowe nawyki, które sprawią, że nasze wysiłki nie będą się ograniczały jedynie do chwilowej diety, ale wpłyną pozytywnie na cały sposób odżywiania. Podobnie jest z wprowadzaniem do jadłospisu warzyw, zastępując nimi inne, bardziej kaloryczne produkty.

Trening z trenerem

Dobór odpowiedniej diety oraz aktywności fizycznej

Każdy z nas jest nieco inny, dlatego dieta powinna być dopasowana do konkretnej osoby. Nie ma dobrych, a przy tym uniwersalnych jadłospisów, które gwarantują pozytywne efekty każdemu. Dlatego też warto przedyskutować tą kwestię z dietetykiem, który uwzględni wszystkie istotne rzeczy takie jak np. alergie pokarmowe i dostosuje ilość spożywanych przez nas kalorii do naszego zapotrzebowania energetycznego. Podobnie jest z rodzajem aktywności fizycznej, jaka będzie dla nas najwłaściwsza. W zależności od tego, jakie efekty chcemy osiągnąć, najlepszy może się okazać dla nas konkretny rodzaj ćwiczeń, jak np. aerobik, bieganie czy ćwiczenia z ciężarami. Tutaj pomocne mogą się okazać również treningi pod okiem trenera personalnego.

podobny temat:  Skuteczne diety na wiosnę - 5 diet

Nie poddawaj się!

Każdemu zdarzają się potknięcia mniejsze i większe, chwile słabości i momenty zwątpienia we własne możliwości. Nie można im jednak ulegać, ani tracić wiary w sens swoich starań. Kontroluj swoje postępy, wyznacz sobie jak często będziesz się ważyć i mierzyć obwody (np. bioder, talii), a jeśli coś pójdzie nie do końca po Twojej myśli, to zastanów się jak możesz poprawić swoje wyniki.