DietyOdchudzanieZdrowe odżywianie

Odchudzanie – od czego zacząć? Gdzie szukać motywacji, porad i wsparcia będąc na diecie?

odchudzanie - od czego zacząć

Metoda małych kroków sprawdza się w wielu dziedzinach naszego życia, dotyczy również odchudzania. Od czego zacząć odchudzanie i gdzie szukać porad będąc na diecie?

Odchudzanie – od czego zacząć?

Odchudzanie to wieloetapowy proces, stopniowe zmiany stylu życia nie mogą być gwałtowne. Drastyczna reforma nawyków żywieniowych przyniesie jedynie krótkotrwałe efekty, staniesz się kolejną ofiarę efektu jojo, a drakońską dietę przypłacisz zdrowiem. Metoda odchudzania musi zostać dobrana indywidualnie, każdy z nas ma inną przemianę materii, potrzebuje różnych dawek kalorii. Jeżeli nie masz koncepcji na zrzucenie wagi pomocy, porad, motywacji podczas odchudzania warto szukać w Internecie, np. na www.jejzdrowie.pl. Znajdziesz tam wiele przydatnych informacji na temat różnorakich diet, dopasowanych do Twojej aktywności fizycznej i stylu życia.

Zaczynając musisz określić realny cel, ustawić racjonalną poprzeczkę. Nie zakładaj, że do końca roku zrzucisz 30 kg nadbagażu, ustal sobie kompromis pomiędzy marzeniami, a zdrowym rozsądkiem. Pamiętaj, że zdrowa redukcja masy to maksymalnie 1kg tygodniowo. Wybierz odpowiedni moment na odchudzanie, nie zaczynaj kiedy padasz na twarz ze zmęczenia i niedospania. Przygotuj plan odchudzania, ustaw odpowiednią dietę, wybierz koncepcję aktywności fizycznej, która jest tutaj połową sukcesu. Kolejne etapy odchudzania dopasuj do swojego stylu życia rodzinnego i zawodowego, cel do którego dążysz musi być osiągalny w Twoich warunkach.

podobny temat:  Idzie wiosna! Jak aktywnie spędzać czas na świeżym powietrzu?

Jak dobrać dietę podczas odchudzania?

Odpowiednio dobrana taktyka odchudzania musi być adekwatna do Twojego zdrowia, weź pod uwagę na co chorujesz, jakie przyjmujesz leki i ile masz lat. Dopasuj dietę tak, by jedzenie sprawiało Ci przyjemność, ustal ilość i jakość posiłków tak, aby nie odczuwać głodu.

jak ustawić dietę w odchudzaniu

Układając jadłospis podczas odchudzania pamiętaj, że musisz dostarczyć organizmowi niezbędnych składników odżywczych, nie zapominaj o codziennej dawce witamin i minerałów. Zmian w menu nie możesz wprowadzać gwałtownie, odstawiaj i wprowadzaj poszczególne produkty stopniowo, powoli przyzwyczajaj organizm do nowych nawyków. Ogranicz spożywanie słodyczy, ciast, słonych przekąsek, białego pieczywa, makaronu i alkoholu. Jedz ryby, wprowadź do diety surowe warzywa i owoce, pij wodę. Wygospodaruj czas na pięć posiłków dziennie, co pomoże wyeliminować przejadanie i podjadanie. Po miesiącu diety Twój rozciągnięty żołądek wróci do swoich normalnych rozmiarów.

Trening na redukcję tkanki tłuszczowej – najważniejsze zasady

Aktywność fizyczna w procesie odchudzania to nie tylko trening, znajdź czas na spacer po zakupy, jazdę rowerem do pracy. Ćwiczenia na redukcję masy trzeba po prostu zacząć i wykonywać je regularnie, a efekty przyjdą szybko. Skuteczny w odchudzaniu jest trening ze zmienną intensywnością, nierówne tempo wysiłku skutkuje szybszym spalaniem tkanki tłuszczowej. Trening interwałowy sprawia, że odchudzanie jest bardziej efektywne.

podobny temat:  Odżywka do rzęs - jak i kiedy stosować odżywkę do rzęs?
Podziel się:

Zostaw komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *