Tag: tętno podczas ćwiczeń

OdchudzanieSiłowniaSport

Tętno a spalanie tłuszczu. Jak wysokość tętna podczas ćwiczeń wpływa ...

Jednym z ważniejszych pojęć, które powinno się znać, planując odchudzanie i spalanie tkanki tłuszczowej, jest tętno. Ono jest pewnym miernikiem intensywności treningu, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie odpowiedniego zakresu ćwiczeń. Częstotliwość skurczu serca ma więc niebagatelne znaczenie i warto przyjrzeć się temu bliżej, a tym temu, jakie tętno podczas ćwiczeń będzie najlepsze. Jak spala się tkankę tłuszczową? Tkanka tłuszczowa pełni bardzo ważną rolę w naszym organizmie i jej najważniejszą funkcją jest gromadzenie i magazynowanie substancji odżywczych i energii oraz termoizolację ciała. Gromadzi się ona pod skórą oraz przy narządach wewnętrznych, także je chroniąc przed urazami. Mimo wszystko, nadmiar zgromadzonej tkanki tłuszczowej będzie bardziej szkodził, niż pomagał, dlatego istotne jest zachowanie jej odpowiedniego poziomu. Najprostszym sposobem do kontrolowania jej ilości i spalenia jej nadmiaru jest aktywność fizyczna oraz zdrowa dieta. Ponieważ tkanka tłuszczowa gromadzi energię, w trakcie treningu zużywamy ją, a tym samym czerpiemy właśnie z tych zapasów. Czym jest tętno i jakie są jego normy? Tętno to nic innego, jak częstotliwość skurczu mięśnia sercowego i jest podstawą dla badań parametrów życiowych. Wyróżnia się tutaj dwa rodzaje tętna – spoczynkowe oraz wysiłkowe. To pierwsze odpowiada za ilość uderzeń naszego serca w trakcie spoczynku, czyli w momencie, gdy nie wykonujemy żadnej czynności fizycznej i dla przeciętnego dorosłego człowieka wynosi ono 70 – 90 uderzeń na minutę. Tętno wysiłkowe oznacza częstotliwość uderzeń serca w trakcie aktywności fizycznej, także w czasie odbywania treningów. Im wyższa intensywność ćwiczeń, tym nasze tętno coraz bardziej rośnie, a plus gwałtownie przyspiesza, by po pewnym czasie się ustabilizować. Normy dla tętna wysiłkowego wyjaśnione zostały w artykule na https://zdroweporady.pl, przy czym warto wspomnieć, że dla każdego człowieka mogą być one nieco inne. Ważna jest tu przede wszystkim wiedza na temat tego, ile będzie wynosiło tętno maksymalne, której granicy nie powinno się przekraczać, jako że może stanowić bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia i życia. Tętno a spalanie tkanki tłuszczowej Trening fizyczny odpowiada bezpośrednio za podniesienie wysokości naszego pulsu, a także za spalanie tkanki tłuszczowej, jako magazynu dla nagromadzonej energii. Znajomość tego, jest w stanie pomóc nam w określeniu tego, na jaki wysiłek fizyczny możemy się zdobyć oraz jak bardzo obciąża on nasz organizm. Innymi słowy, jest miernikiem intensywności treningu. Każdy sportowiec musi wiedzieć, ile wynosi tętno spoczynkowe i maksymalne, aby tym samym jak najlepiej dobrać formę ćwiczeń, do swoich możliwości. Jaka wysokość tętna najlepsza do spalania tkanki tłuszczowej? Aby trening był dla nas bezpieczny i jednocześnie przynosił największe efekty, warto poznać wszystkie ...