Kobieta na plaży

Jak powstrzymać apetyt i mieć szczupłą sylwetkę?

Pewnie nie raz zastanawiałaś się jak inne kobiety to robią, że są takie szczupłe. Jak to jest, że nie potrafisz przejść obojętnie obok kawiarni, lodziarni czy cukierni? Przyczyny należy upatrywać w Twoim wilczym apetycie, który dobrze byłoby poskromić, jeśli chcesz mieć parę rozmiarów mniej. Podpowiadamy co zrobić, by w końcu osiągnąć szczupłą sylwetkę.

Jaki jest sekret szczupłych kobiet?

Przede wszystkim szczupłe kobiety wstają od stołu z lekkim niedosytem, a nie z uczuciem ociężałego i wypełnionego po brzegi żołądka. Jeśli jesteś osobą otyłą pewnie zwykle zjadasz do końca wszystko to, co masz na talerzu. Panie o kilka rozmiarów szczuplejsze nie mają po prostu tego problemu. Jedzą tyle, by poczuć, że już minęło uczucie głodu. Twoim drugim błędem na drodze do osiągnięcia wymarzonej sylwetki może też być brak akceptacji z Twojej strony uczucia głodu. Nie martw się, to normalne, że człowiek może być czasem lekko głodny, nie staraj się za wszelką cenę pozbyć tego stanu. Będąc w pracy postaraj się przesunąć porę obiadu o godzinę, nie podjadając niczego w tym czasie. Zobaczysz, że da się normalnie funkcjonować kiedy w żołądku lekko „ssie”.

podobny temat:  Jak zacząć biegać? Porady dla początkujących

Czego brakuje w życiu osób otyłych?

Przede wszystkim ruchu. Myślisz, że skoro nieustannie się krzątasz, chodzisz do sklepu, wychodzisz z psem, jesteś aktywna? Nic bardziej błędnego! Aktywność fizyczna to spacerowanie, bieganie, pływanie, jazda na rowerze. Osoby szczupłe ruszają się średnio o 2,5 godziny dłużej niż Ty. Postaraj się zatem wygospodarować trochę czasu na sport: zapisz się na basen, idź na fitness, zacznij biegać. I jeszcze jedno – nie zajadaj smutków i zgryzot słodyczami. Na pewno nieraz w chwili słabości sięgałaś po batonik, chipsy lub czekoladę. Musisz zastanowić się czego tak naprawdę brakuje w Twoim życiu, a co sprawia, że Twoje szczupłe koleżanki są o wiele szczęśliwsze. Może chodzi o brak bliskiej osoby, brak hobby, pomysłu na siebie? Spróbuj w momentach gdy jest Ci źle odwrócić swoją uwagę od jedzenia. Potańcz przy muzyce, idź na spacer, porozmawiaj przez telefon z przyjaciółką.

Czego jeszcze może brakować w Twoim życiu, co ma wpływ na sylwetkę? Otóż snu! Tak. Osoby, które przesypiają około 8 godzin są szczupłe. Badacze udowodnili, że gdy śpisz uaktywniają się hormony hamujące apetyt, natomiast gdy jesteś nocnym markiem dzieje się wręcz odwrotnie. Dlatego im wcześniej położysz się spać, tym mniej okazji będziesz miała do podjadania.

podobny temat:  Skuteczne diety na wiosnę - 5 diet

Kosz warzyw

Nawyki żywieniowe a szczupła sylwetka

Osoby, które mają swoje ustalone pory jedzenia i ich dieta jest urozmaicona na pewno mogą poszczycić się nienagannymi figurami. Urozmaicona dieta nie oznacza jednak przepychu na talerzu – wręcz przeciwnie. Zbyt wiele smaków może zachęcać do przejadania się, do ciągłego eksperymentowania, które sprawi, że wciąż będzie Ci mało podniet dla podniebienia. Pewnego rodzaju rutyna jest tu wskazana, ważne by dieta obfitowała w warzywa, owoce, ciemne pieczywo oraz ryby.

Podczas walki o szczupłą sylwetkę bardzo ważna jest umiejętność kontrolowania podjadania. Kobiety, które potrafią sobie odmówić przekąski mają też lepszą kontrolę nad swoim życiem. Nie uciekaj się zatem do żadnych cudownych diet, nie tędy droga. Proste zasady, dobrze skomponowane menu (najlepiej na cały tydzień), dwie godziny ruchu dziennie więcej niż dotychczas, pozwolą Ci w końcu osiągnąć upragnioną wagę.