LifestyleSport

Joga: jak zacząć, gdzie ćwiczyć, jak działa?

Kobieta siedząca na macie

Joga staje się w Polsce coraz bardziej popularna. Decydują się na nią nie tylko osoby młode, ale i starsze. Niektóre szkoły jogi organizują zajęcia dla kobiet w ciąży, dla osób, które na co dzień zajmują się pracą biurową, dla tych, którzy zmagają się z bólem kręgosłupa, dla zestresowanych. Mnóstwo jest pozycji w jodze, które mogą pozytywnie wpłynąć na nasze zdrowie fizyczne, ale i psychiczne. Od czego więc zacząć? Jak działa joga i kto powinien się nią zainteresować?

Joga – od czego zacząć?

Chcąc praktykować jogę, warto mieć przede wszystkim odpowiednie nastawienie. Trzeba chcieć poznać jej techniki i znaleźć na to czas. Ćwiczenia wymagają sporo cierpliwości, szczególnie na początku. Regularnie praktykowana joga daje jednak wiele korzyści, dlatego warto być w tej drodze wytrwałym.

Przygotowując się do jogi, należy też zadbać o odpowiedni ubiór. Ten powinien być przede wszystkim wygodny, ale dopasowany. Podczas wykonywania różnych pozycji luźne koszulki czy spodenki mogą podwijać się do góry, z tego względu zalecane są ubrania przylegające do ciała. Jeżeli natomiast chodzi o buty, te nie są potrzebne. Jogę praktykuje się boso. Zamiast obuwia trzeba jednak wybrać odpowiednią matę do jogi. Przydadzą się również przyrządy jak paski czy klocki. Joga – co warto wiedzieć, sprawdzisz w serwisie joga.info.pl, gdzie znajdziesz informacje odnośnie popularnych asan czy korzyści wynikających z ich praktykowania.

Gdzie ćwiczyć jogę?

Jogę można ćwiczyć samodzielnie w domu lub na dworze, ale można też skorzystać z oferty profesjonalistów. W Polsce właściwie w każdym większym mieście są szkoły jogi, w których znaleźć można zajęcia dla początkujących, zaawansowanych, czy skierowane do konkretnej grupy, np. dla kobiet w ciąży lub dla dzieci. Zaczynając dopiero swoją przygodę z jogą, warto skorzystać z pomocy instruktora. Dzięki temu wszelkie pozycje będą wykonywane poprawnie i dopasowane zostaną do możliwości i potrzeb osoby. Przez takie zajęcia można też praktykować jogę regularnie, spotkania w szkole w określone dni tygodnia motywują do zachowania wytrwałości w ćwiczeniach. Oczywiście możliwe jest też wykonywanie asan w domowym zaciszu. Jest mnóstwo książek i poradników video w Internecie, które podpowiadają, jak praktykować jogę.

Jak działa joga?

Joga to wiele korzyści dla zdrowia fizycznego i psychicznego. Przede wszystkim jej praktykowanie pozytywnie wpływa na kręgosłup. Joga wymusza przyjmowanie prawidłowej postawy, zmniejsza się garbienie, wzmacniają się mięśnie, lepiej wygląda również brzuch, który jest naturalnie wciągnięty.

Joga wzmacnia również ruchomość stawów. Osoby, które mają z nimi problemy, po jodze mogą rzadziej odczuwać ból. Zwiększa się także wydolność organizmu, poprawia się kondycja, ciało staje się mniej podatne na urazy. Praktykowanie jogi dobrze wpływa na układ krążenia i reguluje gospodarkę hormonalną. Poprawia się metabolizm organizmu, zwiększa się odporność. Podczas ćwiczeń wydzielane są również endorfiny, czyli hormony szczęścia, które działają odstresowująco.

Podziel się:

Zostaw komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *